Na rynku motoryzacyjnym ogromnym powodzeniem cieszą się tzw. opony asymetryczne (z asymetrycznym bieżnikiem), które w swojej ofercie ma między innymi imperial ecosport. Model opony imperial ecosport jest dość charakterystyczny, łatwo po rozpoznać m.in. po specyficznych oznaczeniach, które celowo wprowadził producent.
Opona asymetryczna – czyli jaka?
Standardowa opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. I tu część zewnętrzna bieżnika odpowiedzialna jest za osiąganie większych prędkości i stabilności na suchej nawierzchni, zaś część wewnętrzna odpowiada za przyczepność podczas hamowania, tym samym niezwykle szybko i skutecznie odprowadza wodę. Co ciekawe, taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wszystkimi wytycznymi producenta. W tego typu modelu, po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE (opona powinna być skierowana oznaczeniem do wewnątrz) oraz OUTSIDE (opona powinna być skierowana oznaczeniem na zewnątrz). Tego tupu oznakowanie ma ułatwić montaż oraz zapobiec ewentualnym pomyłkom (złe założenie opon), co mogłoby być tragiczne w skutkach.
Zalety stosowania tzw. bieżnika asymetrycznego
Wśród głównych zalety asymetrycznego bieżnika w oponach imperial ecosport wymienia się przede wszystkim bardzo dobrą trakcję na zakrętach i to nawet przy większej prędkości, a także dużo łatwiejsze odprowadzanie wody. Tego typu opony ochronią przed tzw. aquaplaningiem. Ponadto bieżnik asymetryczny zużywa się zdecydowanie wolniej, co automatycznie sprawia, że możemy dłużej użytkować daną oponę.