Z czego jest robiona gąbka do polerowania?

Dla wielu osób będących fanami motoryzacji nie ma nic lepszego, niż błyszcząca, mieniąca się warstwa lakieru. Jednak wiemy jednocześnie, jak ciężkie jest osiągnięcie takiego rezultatu. Regularne czyszczenie auta może nie być odpowiednie.

Lakier, jaki obejmuje auto narażony jest na wiele zewnętrznych elementów, jakie będą go niszczyły. Rdza, przebarwienia, zadrapania lub jego odpadnięcie, to najpopularniejsze efekty niewłaściwej obsługi samochodu. Kiedy nasze auto będzie uszkodzone, należałoby go wypolerować – ręcznie, lub przy pomocy specjalnego czyszczącego urządzenia.

Gąbka do polerowania oraz jej twardość

Generalna reguła prowadzi, iż im twardsza jest gąbka do polerowania, tymże większa jest jej moc ścierna. Twardsze rodzaje nie gwarantują estetycznego wykończenia, więc są wykorzystywane w przygotowaniach przestrzeni do dalszej obróbki.

Pady robi się wielokrotnie z pianki poliuretanowej o rozmaitej twardości. Twardsze gąbki są dosyć szorstkie, więc są dedykowane do matowienia przestrzeni, również usuwając większe rysy. Wykorzystuje się je wraz z pastami ściernymi. Ze względu na efekty, które można osiągnąć, należy z takich modeli korzystać niezwykle uważnie.

Typy gąbek polerskich

Biorąc pod uwagę parametr, jakim jest twardość, charakteryzuje się trzy typy rozmaitych gąbek polerskich. Mówi się więc o gąbkach twardych, średnio twardych i miękkich. Wykorzystanie rozmaitych typów gąbek zapewnia różne rezultaty, o czym należałoby pamiętać dobierając tego rodzaju gadżet dla siebie.

Najtwardsze gąbki polerskie pozwolą na usunięcie większych zarysowań oraz otarć z karoserii pojazdu. Stosuje się ich wraz z dobrymi środkami. Dość agresywne środki polerskie plus szorstka gąbka to możliwość pozbycia się choćby głębokich zarysowań. Należy natomiast zwrócić uwagę na to, iż tego rodzaju gąbka winna odnaleźć się tak właściwie w rękach specjalisty.