Maszyna rotacyjna do polerowania

Jeżeli chodzi o pracę związane z pielęgnacją i polerowaniem lakieru samochodowego, to mogą zostać przeprowadzone na wiele różnorodnych sposobów. Lakier można polerować przy użyciu techniki ręcznej bądź maszynowej. Przy tych technika do wyboru mamy wiele maszyn, którymi możemy się posługiwać, począwszy od padów polerskich, a skończywszy na gąbkach polerskich wraz z maszynkami orbitalnymi. Właśnie dzisiaj skupimy się na maszynach rotacyjnych do polerowania.

W jakich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem będzie maszyna rotacyjna?

Maszyny rotacyjne https://autokosmetyk.com/powloki-ceramiczne-i-kwarcowe obsługują pewnym mechanizmem, który polega na obracaniu dyskiem wsporczym w jednej płaszczyźnie. Dzięki temu rozwiązaniu podczas polerowania lakieru samochodowe zużycie energii jest minimalne. Jeżeli połączymy taką moc z adekwatnym padem polerskim, wówczas uzyskamy idealne narzędzie umiejące zniwelować nawet najgorszych zadrapań z powierzchni lakieru.

Cechą charakterystyczną dla maszyn rotacyjnych jest dość agresywna praca. Najczęściej te maszyny są wykorzystywane do zadań takich jak: wycinanie głębokich zarysowań czy pielęgnacja twardych lakierów, jest to spowodowane faktem, iż precyzyjnie docinają lakier w określonym miejscu.

Oczywiście nie ma rzeczy idealnych nieposiadających, wad tak samo jest z maszynką rotacyjną. Duża część osób nie wybrała tego rozwiązania, gdyż podczas pracy ich stabilność jest ograniczona.

Wysoka moc jest jednocześnie wadom i zaletom. Zalety zostały wymienione powyżej. Jeżeli chodzi o wady, to duża moc przekłada się zwiększone wibracje padów, w rezultacie użytkownik jest zmuszony, do zwiększenia kontroli ustawienie urządzenia względem powierzchni lakieru. Ponadto istnieje większe ryzyko na powstanie swirli, czyli hologramów w postaci koła na powierzchni klaru.

Następnym minusem tej maszynki jest częstsze wystąpienie sytuacji, w której lakier zostanie przypalony albo jego powierzchni ulegnie uszkodzeniu. Warto podkreślić, iż do takich sytuacji może dojść jedynie, gdy operator maszynki rotacyjnej nie będzie monitorował obrotów maszyny oraz temperatury lakieru.